La solombra del flacu
Edición dixital
Xixon, E-sguil, 2012
Nun
parez atender Rubén d’Areñes (Siero, 1983) a los conseyos que daba Eugénio de
Andrade a los poetes asturianos: “Nun pierdas el tiempu buscando un versu
feliz, busca una voz”. Y non porque nesta entrega última, La solombra del flacu, nun vaya alcontrar el llector versos
felices, que los hai, sinón porque l’autor abandona la voz sorprendente, pesllada
en pocos versos irónicos, del so llibru del 2010 (Pequeñu álbum de familia), pa retomar una manera de dicir cercana a
la de les dos primeres entregues, Los
venticinco pasos (2008) y Les páxines
blanques (2009), más escura y con una mayor carga retórica, como si
resultara difícil falar claro nun llibru que busca exorcizar el dolor.
Hai nesti
volume (¿pue dicise asina nuna edición dixital?) distintes perdes, agrupaes
alredor de les partes nes que se divide: la familiar y íntima de “Casa”, les
señales que nos avisen n’“Escenarios de derrota”, l’hermetismu visionariu de
les “Cinco profecíes”, el viaxe del que va y vuelve en “Trayectoria” y del que
nun vuelve en “Xeneración espontania”, pa terminar con esa reflexión desolada
sobre la muerte, como la mayor parte del llibru, que conforma l’epílogu. A too
ello da entrada un poema-prólogu (en cursiva, como l’últimu de cada bloque) que
marca’l tonu: “El mio hermanu tien pola escopeta ente los deos./ L’aire lleva
paciencia y planos contrapicaos con él./ Escurez./ L’otru gorrión asonsañó un
ánxel roxu so les ñubes./ Escurez, el mio hermanu tien pola escopeta ente los
deos./ Matamos –somos mui ruinos– los preludios de la solombra”.
Na nota que pieslla’l llibru, onde una frase nos pon
na pista de lo que podía ser toa una poética pa esti autor (“vivir ye, a la fin,
una lliteratura privada”), D’Areñes fai una llamada d’atención al llector sobre
lo heteroxéneo que resulta pa él esti conxuntu, escritu “en momentos bien
estremaos”. Ye verdá que non tolos poemes permiten una llectura similar; na
variedá que nos ofrez hai textos más cercanos al figurativismu que se
difumina depués n’abstracción (pa min los meyores del conxuntu) al par d’otros,
construíos sobre l’acumulación d’impresiones esenciales, de los que se podría
prescindir ensin que se resintiera’l conxuntu (pienso n’“Ámbare”, por exemplu).
Pero La solombra del flacu ye un
llibru de poemes innovador, arriesgáu, que permite una llectura unitaria: la
idea de perda, de que’l pasu del tiempu y la muerte son constantes que formen
parte de les nueses vides, como na primer infancia, cuando un xatu muertu
desvela, al cava-y una fuexa pa enterralu onde yá hubo otru, “el secretu
inocente de les flores”.
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