Homes
J. A. Marinas
IV Premiu “Alfonso Iglesias” de Cómic
Uviéu, Trabe/Gobiernu del Principáu d’Asturies, 2013
La primer impresión que causa
l’últimu premiu “Alfonso Iglesias” de cómic n’asturianu nun pue ser meyor: un
álbum a tou color, encuadernáu en tapa, que cuenta n’espléndides viñetes la
historia del mundu, dende l’españíu inicial del universu, cuando “nun esistía
un res”, hasta l’aparición del ser humanu na tierra y el relatu de la so llucha
por sobrevivir, ensin salir de la prehistoria, cuando cazaba p’alimentase o lu
cazaben pa sirvir d’alimentu. Pente medies asistimos a la formación del planeta
Tierra y de los continentes, vemos cómo apruz la vida na agua, cómo avanza per
tierra, la conquista del planeta pelos dinosaurios y la so desaparición por mor
de los meteoritos. Nesta parte l’autor del cómic, según señala na páxina
inicial d’agradecimientos, fai un homenaxe a les teoríes enunciaes por Walter
Álvarez en 1967, un xeólogu norteamericanu, nietu de médicu asturianu, que
“brania anguaño en Salas”, según nos diz Marinas, anque seya “poco conocíu
n’Asturies”.
Nesta obra Javier Marinas cambia
radicalmente la manera de ilustrar que-y conocíamos, optando por facelo asistíu
por ordenador, con un resultáu realista espectacular nes imáxenes de la
formación del universu o na recreación de los animales que poblaben la Tierra y
que yá s’estinguieron. La técnica empleada permite llograr verdaderes
“fotografíes” de dinosaurios o del tigre dientes de sable que, na parte final
de l’aventura, persigue implacable a los humanos. La primer impresión negativa
d’esta entrega ye descubrir la sorpresa engañosa que supón el títulu, Homes,
a estes altures del nuesu tiempu: al enfrentase al llibru parez que se va a
vivir una historia protagonizada por paisanos. Al terminalu, la conclusión que
se saca ye que fai referencia al ser humanu, a la odisea por sobrevivir de los
homes y de les muyeres xuntos y non solo d’una parte de la humanidá.
Con too, la parte menos prestosa de l’aventura
ilustrada que nos propón Javier Marinas, tan espectacular a primer vista, ye la
duplicación de dibuxos que rescampla pel llibru a poco quien llee siga con
atención el desarrollu de les viñetes. A veces esa repetición consiste n’usar
partes (el grupu humanu, por exemplu) que s’inserten en paisaxes distintos, o
n’invertir un animal (de mirar pa la esquierda nun dibuxu pasa a mirar pa la
derecha n’otru, pero resulta claro que ye la mesma ilustración). N’otres
ocasiones una parte d’una viñeta vuelve a vese n’otra, o la figura estírase o
aplástase informáticamente, y repítese de manera mui evidente en distintes
páxines y a vegaes na mesma: salta a la vista que na última viñeta del llibru’l
grupu humanu ta compuestu con un mesmu dibuxu. ¿Y qué pinta na páxina 36 un
dibuxu (l’únicu) que, coles gafes aparentes, pue vese en 3D? En descubriendo’l
trucu, la bona impresión que causa’l llibru cuando-y das el primer vistazu
queda notablemente rebaxada.
No hay comentarios:
Publicar un comentario