1 ene 2017

UNA RESEÑA DEL LLIBRU «DE CACHU EN CRIBA»

Marta López Fernández publica nel suplementu «Cultura» de La Nueva España esta reseña del mio llibru De cachu en criba’l xueves día 29 d’avientu de 2016.

De cachu en criba

Notes de llectura d’Antón García

29.12.2016 | LA NUEVA ESPAÑA

Nunca diría yo que pudiera salir dalgo bono d'andar de cachu en criba, diendo d'un llau pa otru, ensin tener parada. Pero con esti prexuiciu que me vien de les reñes de la infancia acaba mui eficazmente Antón García (Tuña, 1960), gracies a la so vocación d'andariegu cultural y a la so falta d'aposientu, siempre al buscu de lo que paga la pena o de lo último o de lo interesante; sobre too de lo fecho n'asturianu, anque siempre a la vera de lo universal, que tamién apaez davezu y de manera esplícita nestos apuntes llectores.
      De cachu en criba (Notes de llectura) ye'l volume que recueye les reseñes qu'Antón García publicó en LA NUEVA ESPAÑA ente los años 2012 y 2015, una actividá que yá vien faciendo desde 2009 y qu'atropa'l material anterior nel títulu Na cuerda floxa (Primer cuadernu de llectures). Internamente'l llibru presenta'l conteníu clasificáu en grupos cuasi xenéricos: "Narrativa", "Poesía", "Cómic" y "Revistes", acutando la seición "Varia" pa otres estayes como l'ensayu, la música, la fotografía o'l cine. Complétase cola nómina final de los autores reseñaos y col prólogu onde l'autor esplica la intención, el conteníu y l'estáu actual de la cuestión, conclusión sacada al remirar la muestra qu'ofrez, una prestosa antoloxía comentada de los últimos frutos -mayoritariamente lliterarios- de la cultura n'asturianu.
      Estes reflexones crítiques tán escrites de manera clara, natural y amena, nuna prosa elegante, eficiente y precisa. Uno reconoz, nesti estilu que lu caracteriza, a quien ta lleendo: l'observador prudente y amable, sofitáu pol fondu conocimientu qu'amuesa del tema que trate, da igual lo que seya, porque nada-y ye ayeno. Un comunicador mui competente nuna llingua que manexa con llibertá. Buscador y aprovechador d'ocasiones, non solo s'encarga del productu qu'escueye pa comentar, sinón que lu usa pa describir los problemes del contestu, conseñar soluciones, recordar autores imprescindibles o reorientar defeutos.
      Esamina la obra que lu ocupa posándola nel tiempu, nel espaciu, na trayectoria de la persona creativa y ente dalguna anécdota que trai a cuentu. Dalgunes veces apurre un resume correctu del argumentu, cuidando por nun arreventalu, o asoma selemente como intérprete de lo oculto, dacuando apurriendo exemplos testuales que valgan pa demostrar lo espuesto. Si m'acepten el detalle, recomiendo la condensada perfeición de "Lo maravioso de cada día" o "Portalgu".

Pero la verdá ye que del conxuntu enteru bien podíen entesecase les llendes, los finxos pelos qu'había d'andar un manual d'estilu, una guía qu'amás d'orientar razonadamente pa qué y pa quién hai que mirar, enseñe tamién cómo escribir de manera axeitada al canon.
      De cachu en criba ye una doble bona noticia. Evidentemente, pola ganancia que podrán sacar d'estos encamientos nos que l'autor s'ocupa del productu lliterariu cola normalidá del llector que comenta y recomienda a otros lo que llee. Tamién lo fai cola maestría del escritor que conduz y tresforma la opinión en reflexón y analís lliterariu. Descubro munchos títulos -demasiaos- que se me despistaran y que buscaré gracies a estes llamaes d'atención.
      Pero esti corpus d'Antón García ye más qu'eso. Nun hai qu'escaecer que se trata d'una persona qu'opina y perconoz desde dientro y desde tolos aspeutos la cultura asturiana: escritor, traductor, editor y profesor, lleelu ye una garantía d'aprendizaxe, una oportunidá afayadiza pa quedase con datos importantes ya histories útiles sobre la cultura asturiana. O simplemente pa disfrutar de l'anécdota. Tolos testos tienen posu y conteníu aprovechable. Muncho más allá del exerciciu periodísticu -que fai mui bien-, tamién hai enseñanza y bona lliteratura nestes reseñes.

Antón García
14 x 21 cm
254 páxines