Miraron equí

10 may 2016

PREMIOS CONTRA LA PRECARIEDÁ





Antón García, Vicente García Oliva, Ruma Barbero,
José Ángel Gayol y Francisco Álvarez, los premiaos








     Poques veces, na recepción d'un premiu, tenemos oportunidá de sentir un discursu tan apasionáu y conmovedor como'l que dio Ruma Barbero na entrega de los premios lliterarios n'asturianu que convoca'l Principáu d'Asturies, el vienres 29 de xineru, nel patiu del Palaciu Porlier d'Uviéu. Ganador de la séptima convocatoria del premiu Alfonso Iglesias de cómic pola obra El viaxe a la lluz, Barbero foi el primeru en recibir la pieza de cerámica de Charo Cimas por ser el suyu'l gallardón con menos convocatories celebraes. Contó esti dibuxante que'l premiu-y llegaba nun intre personal clave, permitiéndo-y ver un poco de lluz nun momentu especialmente duru de precariedá llaboral y económica. El veteranu escritor Vicente García Oliva foi el siguiente en recibir el suyu, nel so casu la octava edición del María Josefa Canellada de lliteratura xuvenil. Con Fontenebrosa III: el final pieslla la triloxía qu'entamó hai más de trenta años al publicar, en 1984, Fontenebrosa: El reinu de los silentes a la que siguió Fontenebrosa II. La rebelión de los homosaurios en 2011. Voz autorizada y respetada del asturianismu lliterariu, ún de los dos o tres escritores qu'empezó a publicar nos años setenta y que sigue n'activu, pidió la cooficialidá («¿qué voi pidir, a estes altures?») con humor y convicción.
Los ganadores de los Premios Del Principáu d'Asturies,
n'otra semeya





     José Ángel Gayol ganó la 21 edición del premiu Fuertes Acevedo d'ensayu cola obra Vértigu. L'atracción del abismu, una semeya de les sensaciones de vaciu, angustia y vértigu de les sociedaes del nuesu entornu, influenciaes pol pensamientu neolliberal y emburriaes pola pasión de los númberos, l'acumulación y la velocidá. L'últimu en recibir el premiu foi Francisco Álvarez, que ganó la 36 edición del Xosefa Xovellanos de novela con Lluvia d'agostu, un averamientu a la figura de Buenaventura Durruti, el líder anarquista español, qu'empieza col atracu al Banco d'España en Xixón en 1923 y que se proxecta hasta l'actualidá de la mano d'una periodista y de los que sobrevivieron a aquellos tiempos. A Álvarez llamó-y l'atención el fechu de que tolos ganadores fuéramos homes, circunstancia que reconoció ayena a los xuraos y a los organizadores (los premios convóquense baxo plica), pero que-y permitió facer una reflesión sociolliteraria sobre la participación de la muyer na lliteratura asturiana.
Antón García, Cristina Valdés, Ruma Barbero, Xenaro Alonso, Vanessa Gutiérrez, Fernando Padilla, José Ángel Gayol, Vicente García Oliva y Francisco Álvarez.


     Les palabres de Barbero fixeron que yo cambiara'l discursu que pensaba dicir na mio condición de ganador del premiu Xuan María Acebal de poesía, col llibru Ferralla, na so 21 edición: en cuenta de falar del xéneru poéticu como columna vertebral de les cultures subordinaes, como l'asturiana, improvisé unes palabres sobre les conclusiones de la I Xunta d'Escritores Asturianos, celebrada en 1987: amás de pidir la oficialidá, más atención al teatru, una escuela de traductores, un bancu de datos terminolóxicos o un premiu nacional de lliteratura, reivindicaciones que siguen vixentes, aquella Xunta vía necesaria la profesionalización del trabayu lliterariu. Cásique trenta años más tarde nun ye qu'avanzáramos poco, ye que retrocedimos al respective de los llogros consiguíos hai seis o siete años, y son estos premios (xunto con tres o cuatro más) los pocos ingresos que se pue permitir un escritor n'asturianu. En 1987 convocábase un únicu premiu de novela n'asturianu con dotación económica y asina sigue siendo güei.
     Sicasí,  poques veces una entrega de premios resultó tan animada como esta. La evidente amistá y simpatía ente los premiaos, una bona representación d'escritores ente un públicu ampliu, l'actuación d'Anabel Santiago y Xulio Arbesú, la presencia del Conseyeru de Cultura, Xenaro Alonso (qu'asistió acompañáu polos directores Fernando Padilla y Cristina Valdés y faló n'asturianu), de Roberto Sánchez Ramos, conceyal de Cultura del Ayuntamientu d'Uviéu, o del alcalde de Cabranes, Gerardo Fabián, contribuyeron a crear un clima allegre y distendíu. Nun pasó desapercibida tampoco la presencia de tres diputaos de Podemos na Xunta Xeneral, Emilio León, Paula Valero y Lorena Gil. 

[Publicao en «Cultura», suplementu de La Nueva España, el xueves 4 de febreru de 2016] 

No hay comentarios:

Publicar un comentario