Miraron equí

27 abr 2012

PROPUESTA ASOCIATIVA


     Reconozo que’l mio interés pola Asociación de Escritores Asturianos (hai en marcha un manifiestu contra la so decisión de non convocar esti añu los Premios de la Crítica pal asturianu) nun foi nunca mui allá. Terminé asociándome porque diversos amigos mui implicaos m’animaron a ello, y porque l’Asociación llevaba daquella a la práctica una política integradora del asturianu que me prestaba. Como suel ocurrir, nun yera porque la normalización (yá se sabe, que seya normal) llegara al gremiu de los escritores que convivimos n’Asturies, sinón porque determinaes persones, dos en concreto, tiraben d’ello pa que dientro de lo posible too na Asociación saliera bilingüe.
     Pero la mio participación foi puntual y escasa. Una xornada en Pravia, los premios... Siempre me pareció que l’Asociación cumplía una función mui interesante pa los escritores que se manden del español n’Asturies, pero mui poco útil pa los del asturianu. Una y bones marcharon (o se distanciaron) aquellos que tiraben del carru de la llingua, les agües de l’asociación volvieron al cauce de la desnormalización y la primer midida importante que toma esta nueva xunta (dalguién s’alcordará de cómo sacaron a Pilar Sánchez Vicente de la presidencia, momentu oportunu pa desvinculame de l’Asociación) ye la de desfacese del muertu del asturianu na convocatoria de los premios, disculpándose na crisis. Igual hai quien piensa que los premios tán dotaos con millones d’euros, o que retresmitir la gala d’entrega en dos llingües ye un gastu superfluu. Convién avisar de que los premios reciben dalgún dineru públicu, que nun tienen dotación económica y que Cajastur cede gratuitamente los locales onde s’entreguen.     
     Sigo pensando, como a lo primero, que nun ye esta l’asociación que necesita l’asturianu. Nesti tiempu que toos sentimos de derrota, nel que vamos viendo cómo cain dalgunes iniciatives que costó muncho llevantar y mantener, a min prestábame que se punxera en marcha una asociación abierta, plural, positiva, participativa (aprovechando esti mundu virtual), que tuviera como primer obxetivu l’intercambiu d’idees ente quien tenga dalguna y la quiera compartir, pensando siempre na meyor manera de que la obra creativa llegue a la sociedá. Nun m’interesa una asociación d’escritores, nin d’escritores y traductores. Nada gremial, en realidá. Prestábame poder ver cómo se constitúi dalgo asina como una Sociedá d’Artes y Lletres d’Asturies (la SALLA, por exemplu), onde pudiera tar xente del cine y del teatru, de la pintura y del videu, de la lliteratura y la escultura, de la música y la fotografía, de l’arquitectura y les decoratives, de la danza y el cómic (y cualquier otra actividá artística que nesti momentu nun se m’alcuerda)... Creadores con ganes de comunicar (unos con otros y cola xente del mundu en xeneral) a partir de la llingua asturiana. Anque nun se manden d’ella a la hora crear.



No hay comentarios:

Publicar un comentario