Miraron equí

23 dic 2011

A BORDU DE LA HISTORIA

Rumbo a la historia (navíos emblemáticos de todos los tiempos)
Francisco Álvarez
Ilustraciones de Guillermo Liroz
Gijón/Xixón, Seronda, 2011

     Avezáu al trabayu periodísticu, a contar en poques palabres la cañamina d’un sucesu, Francisco Álvarez aprovecha nesti Rumbo a la historia (navíos emblemáticos de todos los tiempos) la so amplia experiencia pa facer, con axustaes palabres y n’español, la crónica de la navegación nel mundu. Nada sobra nesti llibru que s’abre cola barca de Keops, esa nave impresionante de 43 metros d’eslora que se descubrió en 1954 al pie de la pirámide de Guiza, nel Cairo, y que se cierra cola aventura d’un barcu que tovía ta frescu nes cróniques periodístiques: la del Mavi Marmara, el cruceru de la Flota de la Llibertá qu’en 2010, cuando llevaba provisiones pa Gaza, foi asaltáu por militares israelinos produciendo nueve muertos. Entemedies hai otros cincuenta barcos emblemáticos, naves griegues, romanes y vikingues, venecianes, chines, españoles, portugueses, ingleses, franceses...
     De tolos navíos de los que se fala publícase la correspondiente ilustración, la mayor parte de les veces documentada históricamente, anque en dalgunos casos (como nel de la nave Sirakousai, diseñada por Arquímedes) l’ilustrador tenga que dexar correr la imaxinación al nun contar más que con descripciones escrites. Los dibuxos, que suelen mostrar les embarcaciones navegando, y polo tanto, nes antigües, colos remos o les veles desplegaos, caracterícense pol so realismu y, sobre manera, pola minuciosidá cola que trata los detalles, dende los amarres a los palos, pasando pela proa o les ancles. El dibuxante, Guillermo Liroz, un profesional que yá lleva varios años batallando nel mundu de la ilustración y el diseñu, ye tamién historiador, lo qu’ensin dulda-y valió pa entender la importancia d’una bona documentación nel momentu de realizar los dibuxos.
     Sicasí, anque les ilustraciones seyan lo primero que llama l’atención, ye’l desarrollu de la historia de cada navíu lo que fai d’esti llibru una obra singular y mui interesante, porque permite al llector conocer, nunes poques llinies mui bien escrites, l’aventura humana de la navegación a través del tiempu y la so influencia na historia de cada dómina. Francisco Álvarez detiénse n’episodios tan conocíos como’l viaxe de La Pinta, con Colón al frente, hasta tropezar col continente americanu; el barcu corsariu de Drake, l’aventura fundacional del Mayflower, el Bounty y el so motín tan lliterariu y cinematográficu, un vapor-hospital nel Mississippi, el fundimientu del Maine o del Titanic, l’acorazáu Potemkin o el barcu que conquistó l’Antártida. Pero hai munches otres histories tan apasionantes o más (el viaxe “prehistóricu” de la balsa Kon-Tiki, los viaxes ecolóxicos del Calypso o del Raimbow Warrior, tan distintos, el Granma cubanu o el Prestige d’infausta alcordanza...), a través de les cuales vamos conocer meyor la llamada del mar que’l ser humanu sintió dende tiempu inmemorial, y que los autores repasen nesti llibru tan amenu como bien documentáu.
(Publicao en «Cultura», La Nueva España, el 22-12-2011)

No hay comentarios:

Publicar un comentario